Start choppin’

Sedan jag för första gången blev utskälld av syslöjdsfröken på Myråsskolan i Brämhult för att hon insåg vems ättling den där lockiga ungen var, har jag skytt handarbete.

Min pappa och hans bröder var inga fans av just syslöjd. Det fick jag skit för trettio år senare, men jag hämnades genom att i ett obevakat ögonblick klippa sönder samtliga nystan i ”garnhörnan”. JA, DET VAR JAG!!!

När min svärmor visade den här Disney Knits-stickningsbeskrivningsboken funderade jag ett slag på att omvärdera min hållning.

Men sedan tänkte jag bara ”äsch”, för att i stället glädjas åt att Danny från Idol 200X har en ny karriär som modell i tyska handarbetes-instruktionsböcker.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Start choppin’

  1. Jenny skriver:

    HERREGUD!! ehm, den där cruella de vil tröjan… *stora förskräckta ögon*

Kommentera

