Någons allt.

Magen i en prydlig knut. ”Mamma, varför håller du mig i handen så hårt?”. På trottoarkanten brinner levande ljus, bredvid ligger buketter med aprikosfärgade och röda rosor. I fredags satt vi på restaurangen som ligger i bottenvåningen av mitt hus. Plötsligt tjutande sirener som slogs av precis utanför. Blåljusen studsade mot väggarna. Brandkåren var där på tre minuter, ambulansen på fyra, många gick ut, jag stod i dörren men vågade inte. Någon sa hjärtmassage. Någon sa ”förlorar mycket blod”. Efter tjugo minuter körde ambulansen iväg, sirenerna var inte påslagna.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Någons allt.

  1. Cecilia skriver:

    Har fortfarande magknip efter i fredags kväll. Och tittar mig för extra många gånger när jag går över gatan. Vill uppmana alla andra att göra det också.

Kommentera

