Det strålar en stjärna osv

Blev tjafs om täcket i morse, blev så sur så jag lika gärna kunde gå upp. Sedan hände detta: när jag låst in mig i badrummet kom en och ryckte i dörrhandtaget och skrek ”HALLÅ MAMMA!”. Har fortfarande inte duschat. Och jag vet att det finns folk som har det värre men i bland undrar jag om jag ska få en hjärtattack av att ens baxa mig själv och familjen utanför dörren vissa mornar.

Vi höll på att ramla och slå ihjäl oss på bussen. En ungdom andades alkohol på mig så att det skar hål i kinden. Sedan var det dags för ”båten till Djurgården” och det var okej. Sedan började jag frysa. Jag är 35 år gammal och kan inte klä mig ordentligt. Ok. Gick till Skansen. Det var kö. Sedan tittade vi på havtornsmarmeladburkar och vanliga människor som gick runt i gammeldags vadmalsbyxor. Mötte upp med två andra familjer. Alla barn sprang i väg åt varsitt håll och vi hade inte namnat någon.

Här blev vi förbiknödda i den dåliga kön i 25 minuter för att få betala 70 spänn för en våffla och en pappersmugg med kaffe och gammal mjölk (ej gammaldags):

Drack det ändå. Sedan gick vi förbi en samisk kåta och jag kunde inte sluta fnissa när jag berättade vad det hette för mitt ena barn. Vi gick in i ”INDIANTÄLTET MAMMA” och satt på en renfäll och väldigt lite av röken från elden gick ut genom hålet i kåtans topp så jag tror jag blev koldioxidförgiftad där.

Hade spetsat in mig på en enda grej: matningen av pärlugglorna kl 12:30. Missade den för att alla skulle hitta varandra, leta vidare efter de som försvunnit medan man hittade någon annan, kolla på älgar och mest för att det gick en hel skolklass i gammeldags vadmalsbyxor och spärrade vägen. Sedan blev alla barn svintjuriga för att vi hade lockat med att de skulle få se björnar om de bara pinnade på lite men så hade vi glömt att björnarna sov i sitt ide så klart. Tog en bra bild på pärlugglorna i alla fall:

Sedan tog det 40 minuter att få fika i en sorts gästabudssal. Vi höll på att få spö av en arg farfar och hans tykna barnbarn som började mucka om att vi inte lämnade våra stolar tillräckligt snabbt etc. Sedan bestämde alla barn att vi skulle åka en jättelångsam, tråkig linbana ner till utgången. Orkade inte ens kolla på utsikten, oroade mig för känselbortfallet i armarna. När vi kom ner insåg vi att vi var på fel sida och fick gå jättelångt för att komma tillbaka till båten. När vi kom till båten skulle den gå 15:00 och klockan var 14:54. Tur! Men då åkte den. När vi väl kom med nästa båt blev det dålig stämning mellan två personer därför att den ena tyckte att deras son kunde få balansera på relingen medan den andra blev galen av det. Sedan var alla bussar fulla och när vi äntligen fick plats på en var det 53:an som tyvärr inte går hem till oss.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Det strålar en stjärna osv

  1. EvaM skriver:

    Det här är antagligen anledningen till att jag aldrig fick göra ”nå’t kul” när jag var liten.

  2. Anna skriver:

    Haha ååh. Förlåt. Men gud så bra för min ”nu måste vi ut och HITTA PÅ NÅGOT!”-ångest.

  3. emiguner skriver:

    Jag ska ta dig på en egen Skansen-tour en dag. Jag älskar det där stället.

  4. emiguner skriver:

    Det jag menar är att du ska gå med mig, inte en massa barn.

  5. Rebecka skriver:

    EM: ja, eller att min familj hade en strikt ”bara klosterruiner och kyrkor”-diet. Anna: man ska stanna hemma, inomhus. Emi: jag tycker inte illa om Skansen. Men något säger mig att jag kommer att tycka mer om det efter din privatvisning.

  6. Hanna skriver:

    Hahaha, hög igenkänningsfaktor på det där! Love it.

Kommentera

