Kom loss, det är onsdag ju

Människor gör olika saker. Min kompis Saras brorsa har alltså precis gjort det här. Själv har jag ägnat dagen åt att i huvudet sjunga, eller kanske mer mala, en refräng i en gammal Herreys-låt som heter ”Kom loss” och refrängen går såhär: ”Loss/ kom loss/ kapa varenda tross. Ja/ jag sa/ nu är det dags att dra. Hej/ okej/ här finns det plats för dig./ Loss/ kom loss/ kapa trossen å kom loss.”

Av ren ondska påminde jag min vän Twitter om den. Och fick veta: ”Kom loss” är en cover på en gammel låt som heter ”Footloose” och som alla känner till utom jag (har jätteluckor i min populärkultur, gillar t.ex. inte Prince något vidare, minns aldrig något ur filmer jag sett osv). Sedan blev jag också, av Johan Hilton,  påmind om textraden ”Du ser väl att jag flyger”. Varpå en annan på Twitter som heter Copytobbe tipsade om denna låt, där ”I got to keep on moving” Herreys-översatts till ”Du ser väl att jag flyger”.

Copytobbe visade sig vara en riktig länkgömma, ni har fram till 18 maj 2013 på er att kolla på detta men GÖR DET IDAG.

PS: jag är inte kär i Richard Herrey längre :( Men ”du ser väl att jag flyger” är den bästa ursäkten jag någonsin hört när man vill slippa vad som helst.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Kom loss, det är onsdag ju

  1. Josefine skriver:

    Haha… Vilka fina sånger alltså. Och videon!!!
    (Oviktig info: Copytobbe är min killes kompis samt ex-kollega!)

  2. EvaM skriver:

    Jag visste inte heller att det var en cover. Jag trodde f.ö att de sjöng ”kapa varenda kloss” så jag vinner i okunskap.

  3. Rebecka skriver:

    Josefine! Tack för info, jag tycker om att få veta sånt. Världen känns så liten och trevlig och hanterbar då! Evamari: kapa trossen.

Kommentera

