Skända flaggan 4-ever

Tackar aldrig nej till en röd dag förstås men fattar inte, har aldrig fattat ”nationaldag”. Blir ärligt superförvånad när folk verkar ”fira” den? På Skansen? Men folkdräkt och flagga och grejs. Den enda hyfsat värdiga person jag vet som brydde sig om flaggan var min farfars bror Farbror Filip. Han är död nu, men så länge han levde hissade han flaggan varje morgon, halade den vid solens nedgång och sa ”den svenska fanan får under inga som helst omständigheter så mycket som SNUDDA vid marken.” Han, och Johan Wirfält då som vill ta tillbaka den genom att ha den som avatar på Twitter.

Jag skändade väl inget, men gjorde denna beställning på Mc Donald’s: ”25 cheeseburgare”. That’s a first. Gick på fest på föräldrakooperativet (vår lott var att ta med mat från Nordamerika, vi gjorde inte… fel men…värre för de som valde land sist och fick Antarktis), hörde barnen sjunga Broder Jakob på sex olika språk (franska= svårast att hålla sig för skratt), blev på bättre humör än jag var på i morse för då var jag skitarg. Nu vet jag inte.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

