Kära dagbokis

I går fick jag veta att Jenna på Louie Louie har mig inlagd i sin mobil som ”Rebecka, bås 3″. Är så stolt nu. Och i morse när jag kom in kändes ALLT fel, och jag frågade vad det var, och Fred bara ”ja det är ett bullfat som inte står där det brukar”. Det var allt. En kom förbi och knackade i bordet förut när han ville prata med mig, som att han knackade på på mitt kontor. Klas har börjat sitta här ibland också, och då ber han om ursäkt för att han tagit min plats. Jag, den lille autist-stammisen.

Det är så mycket magiskt som händer just nu, så fantastiska människor som dyker upp i mitt liv, både sådana jag känner och sådana jag inte känner. I går i parken träffade jag en kvinna med rullator och vackert hår som berättade om hela sitt liv på de minuter det tog för Tobias att gå till Konsum och köpa glass till vårt barngäng som annekterat karusellen. Hon hade levt med en psykopat i 27 år, nu hade hon många olika sjukdomar men krävde vård och sa att hon läker. Jag blev otroligt berörd av den här kvinnan. Och sedan fick jag panik av tanken på att det går att sammanfatta ett liv på samma tid det tar att köpa fyra GB Sandwich (och den sjukaste drycken: Loka med lemon pie-smak, vad är det frågan om?).

Annars då? Jag har nya glasögon! Jag har intervjuat Julia Skott om hennes kommande bok Kroppspanik, stay tuned för den alltså, tror den är skitbra. Jag har även intervjuat Gyllene Tider, älskar att intervjua sådana proffs och Micke Syd var jättelik min pappa. Tänker på nya tatueringar, mental träningsvärk, ”vem fan bryr sig”, tavlan jag missade och att den finns i all sin härlighet även om jag inte äger den (m), denna text av min vän Fredrik apropå Husby, Angel Haze, This is how you lose her av Junot Diaz, Hatet av Maria Sveland, Thrasher, en gammal övergiven skjutbana i skogen, Hasan och Dylan, Olle, And the revolution, 7Up, kombucha, Gubbhen. Namasté.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

