Pressklipp

I nya Mama kan man läsa en rolig intervju med mig som Åsa Brolin gjort, jag är Månadens kulturmama, det känns fint.

Bild 2013-05-22 kl. 20.17

Och i lördags fick jag en jättefin recension i Svenska Dagbladet. Älskar Lena Kåreland så mycket nu. Jag har ju varit bitter på Svenska Dagbladet sedan de fimpade mig som krönikör, och lite sedan de lät sin kille på prenumerations ringa mig tolv gånger på en halvtimme när jag var i Shanghai (det kostar ju 270 spänn att ens svara så jag svarade inte för att bli utsatt för olika erbjudanden som bara kommer att dubbla mängden ej utburna pappersinsamlingskassar i hallen), men nu är allt frid och fröjd igen. Jag har till och med börjat rösta blått! Nej då skoja.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Pressklipp

  1. marreutanpardon skriver:

    Grattis till att ha blivit Månadens kultur-Mama. Din bok verkar intressant, skall köpa (och läsa) den under förevändning att jag skall ge den till min dotter så småningom, hon är 6 år nu men om några år så… ha ha. Är ”spök-intresserad” och har läst att du fick inspirationen att skriva i ett gammalt torp, spännande!

    • Rebecka skriver:

      Tack! Ja vad kul, gör det. Spökhistorier är bra för barn. Jag skrev hela boken i torpet! Älskar att du är spökintresserad, det är jag också, eller också menade du din dotter, jag är det i vilket fall.

  2. marreutanpardon skriver:

    Åh det är klart att spökhistorier är bra för barn! Jag blev t ex lite lätt upprörd när jag läste om att julkalendern (Mysteriet på Greveholm hette den väl?) fick kritik för att den innehöll för mycket spooky-grejor. Ungar gillar ju sånt och särskilt intressant är det ju i den åldersgruppen du vänder dig till med din bok. Ursäkta syftningsfelet… ja, det är jag som är mycket spökintresserad. Min dotter också för den delen.

Kommentera

