”Du klarar det gubben”

Var på Media Power Meet med några favoritkvinnor igår på Riche. Det var så sjukt, vi var inringade av bord fulla av män som alla såg ut som Bert Karlsson? Gick av vid Slussen som jag brukar och gick Katarinavägen hem, lyssnandes på Metallicas Fade to black och kollade på utsikten över mörka vår-Stockholm, det var så fint.

Jag har tänkt en del på manligheten under dessa senaste dygn. Lite för att det där med Metallica tror jag, och att jag råkade lyssna på Spotify-versionen av Straight outta Compton när jag låg i plankan och då orkade jag inte. Jag behöver alla fuck tydligen. I tisdags intervjuade jag Ansiktet om Den nya r’n’b-mannen, och jag har pratat med Soraya Hashim som uppfann Gubbhen tillsammans med Julia Frändfors, och Kakan Hermansson. Och så har jag tänkt på förväntningar. Dessutom råkade jag höra en helt otroligt vältränad dude på gymmet idag som liksom gullade fram de sista lyften eller vad han nu gjorde i nån maskin. ”Du kommer att klara det, det är inga problem, du fixar detta,” till sig själv med mjuk röst, lite halvlågt sådär. Och så kom jag precis från Bettys brasilianska ju-jutsu där svinstarka killar (och några tjejer) brottas med varandra. Ja, jösses pojkar.

Jag behöver tjugo flaskor god cava, ett hotellrum i NYC, att aldrig mer råka ut för en dålig avokado, en vägg att luta mig mot och 10 grader varmt. DET ÄR INTE FÖR MYCKET BEGÄRT.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ”Du klarar det gubben”

  1. Julia skriver:

    Men JAG DÅ :C

Kommentera

