Good morning rap-lovers

Kolla detta som en Lsa tipsade om i kommentarerna! ”I was mainly interested in male rappers’ attitudes towards cunnilingus, and I was also acutely aware that Lil Kim could have hijacked the whole mix if I let her”. Om att vara feminist och älska rap, eller kanske snarare om att älska rap om män som gillar att ge oralsex. Tänkte först på Tupacs Hail Mary också, eftersom jag alltid trott att han rappade ”I aint no killer but don’t push me/ revenge is lite the sweetest joy next to eating pussy” men han säger ”getting pussy” och det klingar ju, hm, lite annorlunda.

Herregud, det krävs så lite för att en manlig rappare ska framstå som, typ, Valerie Solanas. Jag tänker mycket på detta just nu. Det har alltid varit problematiskt förstås, och gudarna ska veta att jag kämpar med att rättfärdiga att jag ens lyssnar på vissa texter jag lyssnar på. Men jag tror det blivit värre sedan jag fick två döttrar alltså. Som att jag bryr mig mer om att världen ska vara bättre för dem att växa upp i? Shufflades till 2 Live Crews Fuck shop när jag tränade häromdagen och FY SATAN vilken äckligt vidrig text det är alltså. De kan ha sin egen jävla fuck shop.

Så kan vi andra lyssna på Nuthin but a G-thang på fiol.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

