Carpar för fulla muggar

I går gick och kom tågen i tid minsann. Det innebar att jag kunde ha ett väldigt fint, lite sorgligt och mycket omtumlande möte med en person. Sedan åt jag middag med min brorsa. Tidigare på dagen hade jag läst denna tweet av @j_brostrom: ”hej barn, jag heter anders svensson, ni vet att jag älskar tacos men det finns inget ‘tacos’ i att göra kaststjärnor i metallslöjden” så givetvis knallade han in på samma restaurang. Jag och David satt ute och småfrös och pratade om Megadeth, operationer och träning. David berättade vad burpees är. Det var det vidrigaste trän jag hört talas om. Som att rapa och kräkas samtidigt låter det ju, och det är också vad jag skulle göra om någon tvingade mig att göra en burpee. Så det låter ni bli.

Idag överraskade jag mig själv med en joggingtur på morgonen som kändes HÄRLIG. jag är så rädd att detta joggingflow som nu hänt mig två gånger ska gå över. Sedan gick jag till min gamla kompis Annelies pappas guldsmedja och bad honom laga min tandberlock. Han kallade mig ”jävla skitunge” och sedan kom Annelies mamma och vi pratade om livshustlet i två minuter. Hon har så glada ögon och så sa hon att hon alltid mest tagit det lugnt. (Hon har fyra barn.) Sedan såg jag utställningen I wanna hold your hand på Konstmuseet och sedan åt jag lunch med min numera vän Linda Spåman, som också medverkar i utställningen med ett svart hus där skelett dansar omkring innanför fönstren. Ett verk som jag sett tidigare, White woods, är med också (bilden med häxan nedan), satt och glodde på det i säkert 45 minuter, vill bo i det nu och gärna vara häxan. Gjorde en anteckning i min telefon om utställningen: ”Fågelljud, på utställningar, håll käften”.

Linda hade börjat på sin tarotlek, och vi träffade en synsk kvinna som berättade att vi känt varandra i ett tidigare liv, och jag fick en magisk ring av Linda som även hade en liten kasperdocka-djävul i väskan. Sedan köpte jag mors dag-present och hittade på en egen blombukett till mamma, och så mötte jag upp David och vi åkte till mamma med äcklig mat som vi köpt, promenerade i försommarkväll och nu fick jag ett mail från en kompis som börjar såhär: ”Hej! Jag håller på att starta ett leksaksföretag här i New York.” Dessutom har jag fler flygpoäng än förmodligen de flesta som läser denna mening.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Carpar för fulla muggar

  1. hultmania skriver:

    åh j_brostrom. the grestest thing since sliced bread, the dawn of the hand job osv

Kommentera

