it was a halvgood day men jag lagade mat: WOW

Ni vältrar er i långkok och pulled pork men för mig är dagens händelse en sorts milstolpe: jag lagade mat till femton dagisbarn med mjölkproteinallergi och eller vegetarisk livsstil. Allt blev klart i tid. Jag använde elva olika ingredienser och tre kryddor utöver salt och peppar. ALLA ÅT. Ett barn sa: ”Alla som tyckte det var gott räcker upp en hand!” och då räckte alla upp handen utom ett barn som sa: ”Har du tuttar?”. Men ändå! Undrens tid är nu! Om ni behöver någon komplicerad hjärnkirurgi utförd är det bara att kika förbi i eftermiddag.

Annars har jag: retat mig på uttrycket ”in da house” (det är själva ”da”:et som är töntigt), rakat sidan så att jag på ett avgränsat område av huvudet återigen är otroligt lik Martin Kellerman, sagt ”men sluta köra rökmaskinen utan att fråga först”, läst Det är så du förlorar henne, googlat om Liv Strömqvist har barn, bestämt mig för att inom en snar framtid tvinga mig själv in i isolering tills jag skrivit en viss grej, tänkt jogga, inte joggat, spått väder, missat Kåldolmar & kalsipper, fått ett jättefint mail.

 

20130603-211732.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

