Min första enkät!

Sofia Hultman made me do eeet.

Vad har du på dig?
En blommig särk från Rodebjer som jag besvärligt nog inte får lov att ta av mig förrän jag skrivit (minst) en bok. Köpte den för att tyget påminner om ett påslakan jag sov i som barn.

Hur mår du?
Mätt, glad, lite lite ”stressad” eftersom jag ska packa en väska strax och det stressar alltid upp mig att byta plats på något sätt.

Vad önskar du just nu?
Ett tecken.

Vad har du ätit idag?
Frukost på Urban Deli, kaka på Louie Louie, raw sushi på Matapoteket.

Vad ska du göra imorrn?
Då är jag på Öland så jag antar bada och grilla nåt. Nån liten jogg. Vill gärna läsa bok.

Och på söndag?
Samma antar jag, kanske någon liten fräck auktion att ropa hem en jätteful overprized porslinsfigur på? Glass säkert.

Vem saknar du?
Just nu barnen hemskt mycket men dem träffar jag igen i kväll. Pappa för jag har en del jag vill fråga. Flera av mina vänner som jag träffar för sällan och så förhandssaknar jag en som ska flytta till New York och en som ska dö.

Senaste köp?
Raw sushi och kombucha på Matapoteket.

Vad skrattade du senast åt?
Att en kompis unge åt en fästing som hade ramlat av deras hund. Den var så stor att min kompis trodde ungen fipplade med en vindruva tills det var blod runt hela truten på ungen. Ett äcklat skratt!

Vad grät du senast åt?
I verkligheten: ett bråk. I overkligheten: Krigets unga hjärtan.

Vem sov du senast med?
Johannes, vilken skräll.

Vad läser du just nu?
Änkans bok, Älskaren, Hatet och När duvorna försvann.

Senast sedda film?
Springbreakers och jag tyckte om den. Det är inte en lärare på journalisthögskolan som skrivit dessa frågor va.

Vilken svordom använder du mest?
Jämnt skägg mellan jävla, fan, helvete. Ofta alla tre på en gång i den ordningen för extra effekt/ affekt.

Vem var den senaste som ringde dig?
Johannes igår. Han skulle säga att han skulle flytta bilen och sedan skulle vi ses på Blue light Yokohama.

Har du dejtat någon av en annan religion?
Ja, fast aldrig någon som varit superreligiös.

Senast 3 inkomna sms?

”XX är för patriarkatet, det är helt enkelt så det är.”

”Hei R! Ja va kul 🙂 jag är der mellan 12-17 :)”

”Tack själv, äkta ljuvlig start på dagen. Så glad nu.”

Vad stod de i ditt senaste skickade sms?
”Ja vi snackar om det i kvel”

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Var något så värst kul egentligen? Svenska typ, och det som hette ”allmän språkkunskap”. Gillade samhällskunskap eller vad det hette också.

Vilken är din favoritfrukt?
Avokado. Men den frukten är också ibland en källa till djup sorg och vanvettig ilska.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Madicken, Pernilla Wiberg (tack för inget), September, Papphammar (ej rent utseendemässigt då) (tror jag), Slash och nån amerikansk skådis med helt igenom platt utseende. Jag räknar inte de gånger någon sagt någon overklig för att fjäska.

Vad är du rädd för?
Fascismens utbredning i Europa, krig, dumhet och katastrofer. Både domedagen och att bli överkörd av en bil. Allra mest för att något ska hända mina barn.

En person du tycker är snygg?
Finns otroligt många! M.I.A, Leila K, Johannes, Angel Haze, Method Man, min brorsa, Maxwell, James Franco, Neneh Cherry, Vincent Gallo, Slash smoking in shower, Asap Rocky ja herregud och nu är jag snart gumsjuk. Följer åtminstone inte Anton Ewald på Instagram SOM JAG VET ATT SOMLIGA GÖR.

Blir du lätt svartsjuk?
Nej.

Din favoritkaraktär ur en serie?
Adam i Girls, Roger Sterling i Mad men, Hebbe lelle.

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
En konstnär som heter Linnéa Sjöberg vars verk jag är spekulant på. Verket är en T-shirt.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Alla? Ordentlig franska, men också spanska, kinesiska, japanska och swahili tack. och ryska och polska!

Vad för sorts killar faller du för?
Snygga feminister.

Vart vill du åka just nu?
Till Rånartorpet som vanligt. Längtar även till Cabarete, Shanghai och New York. Och Göteborg.

Vad önskar du dig i födelsedagspresent?
Flygbiljetter, tatueringar, en tarotlek, fjädrar, en jättesmal ring och att den ska vara magisk. Läppstift.

Den nakna sanningen i blomsärk:

Bild 2013-06-28 kl. 12.07 #3

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Min första enkät!

  1. alltfinnsredan skriver:

    Du Rebecka, kan du komma tillbaka till din blogg nu? Jag har abstinens.

Kommentera

