Frances Ha

Det var ingen ordning i kön, mannen som skulle föreställa att stå precis före mig bar en laptop rakt ut i famnen utan någon väska eller någonting och det var ett klistermärke som det stod Tillväxtverket på på datorn. Inte vad jag kallar super-förtroendeingivande. Han stod och vimsade och pratade med tre kvinnor. Så en annan lite mer ordningsam man bakom mig la en hand på hans axel och frågade ”URSÄKTA STÅR DU I KÖ” och det gjorde ju vimsiga Tillväxtverket-mannen förstås, han skulle köpa en miljard biopresentkort visade det sig. Men till slut fick jag ändå köpa biljett och detta hände samtidigt som det var min tur trots att kön var så rörig, och detta gjorde mig så lugn och glad eftersom idag annars var en dag när jag kunde ha fått en falling down om någon försökt knö sig.

Sedan såg jag Frances Ha, den var underbar, så mycket jag tyckte om med den och även om jag tänkte ”nä sån här ‘smart’ quirky dialog tycker ju inte jag om” så tyckte jag om den ändå! Se den. Greta Gerwig är fantastisk. Och Adam från Girls är med i ungefär samma roll som i Girls.

130510_MOV_FrancesHa.jpg.CROP.rectangle3-large

Jag har även lagt sista handen vid min barnbok som jag råkade skriva i somras, ätit koriander, läst Hanna Rosin på min telefon, förbannat DHL trots att jag denna gång inte ens riktigt har någon anledning ÄN men jag vet att jag kommer att få och gått hem för att byta till byxor i stället för att gå barbent i kjol som jag började dagen med.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

