Höra till

I går stod jag och plockade upp posten på hallmattan med örat 30 cm från ringklockan när den ringde och jag fick akut tinnitus och när jag öppnade dörren: ett blombud, för igår hade jag och Johannes varit gifta i nio år och han är i Los Angeles. Och så var det en drömbukett och i dag när jag gick hem från mitt morgonskrivpass på Louie Louie, där jag känner alla, träffade jag några jag känner som berättade att det var en annan jag känner som gjort buketten som första uppdrag på sin praktik som florist på stans bästa blomsteraffär Bladverket. (Där jag för övrigt sedan en tid tillbaka får plocka som jag vill i kalla rummet, är betrodd liksom!) Detta ska jag alltså lämna, detta underbara sammanhang. Jag älskar sammanhang, att få vara en del av ett.

Just nu står min nya kompis (vår vänskap började när hon twittrade ”ASS AND TITTIES” och jag svarade) och bakar cupcakes på engelska med mina barn. De pratade just om vodka och jag får inte vara med. Det ska jag också lämna. De säger redan ”good night mother” på kvällarna. Det får jag ta med mig. Allt är väldigt spännande just nu, och lite läskigt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Höra till

  1. Therese E skriver:

    Men, vart ska du ta vääägen då?! Tänk om jag kommer till Sthlm liksom?

  2. Hanna skriver:

    Alltså vad är det här?

Kommentera

