Töntigheter

Jag gjorde en lite half-assed detox tills igår, och det var ju tur idag att jag fick dricka kaffe igen för herregud vad tråkigt jag haft. Vi ska ju då sälja lägenheten och i morgon kommer en fotograf för att ta kort på den ur stiliga vinklar och alla vet vad som ingår: homestageing. Alltså, den som kom på detta sattyg borde tvingas arrangera löjliga stilleben till sin död som straff. (Tyvärr skulle det väl inte vara ett straff för hen utan njutbart, nå, ge mig några sekunder ska jag nog hitta på ett straff som känns Lulu Carter.)

Så idag har jag gjort det kanske minst gangsta jag någonsin gör: färgkoordinerat böcker i bokhyllan, plockat undan allt som påminner om verkligt liv (ni vet att man inte ens ska ha en toalettpappersrulle i hållaren va), öst ner tejp och tändare och barnpyssel om vartannat i kökslådorna. Det ser fantastiskt ut här nu. Om någon behöver opereras i natt är det fritt fram på köksbordet. Ken och Barbie skulle passa in perfekt. ”Vi får väl finsova då, inte röra oss så mycket”, sa Johannes nyss från klädkammaren där han håller på att laga någon jävla spot eller liknande.

Ja. Annat som hänt: jag röstade i kyrkovalet med ett upp-och-ner-vänt kors på väskan, var på Ikea och köpte skitfina kelimkuddar, åt middag i Bagis (gravad lax och sallad i rispapper!). Jag gillar verkligen Bagis. Kommer sakna Bagis och mina svärisar och alla djur jag känner där.

Viktigt meddelande till Hanna och Therese: jag ska flytta till London!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till Töntigheter

  1. Hanna skriver:

    Whaaat åh vad coolt och vilket oväntat ställe etc etc.

    Fattar ej hur en detoxar med barn i familjen. Inte för att jag brydde mig om att pappa gick på Dr Kousa-diet emellanåt eller att mamma kräktes upp pizzan vid nåt tillfälle, men nu tror vi ju typ att barns framtida personlighet är 100 % miljö (dvs föräldrarnas fel).

  2. Hanna skriver:

    Det var bara jag igen. Använd bara bilderna ur tidningen för tusan, så himla fint hem.

  3. alltfinnsredan skriver:

    Satt här framför datorn och bara ONAJJ! ..sen kom jag på att det antagligen finns internet i London med och att du nog ändå inte tänker sluta blogga. Väl?

  4. Pernilla skriver:

    vad ska ni göra i London? Hur länge? Forever eller?

Kommentera

