Den jävla cancern

Så jävla sorgligt. Om ni inte redan läst I kroppen min, tycker jag verkligen att ni ska göra det. Jag trodde inte att det riktigt gick att skriva sådär om livet och döden, men han gjorde det. Jag påverkades mycket av den boken. Alltså inte bara medan jag läste den, under fyra dygns bisarr jetlag i Shanghai, utan sedan också. I hur jag ser livet och hur jag är mot mina barn. På riktigt alltså.

Det är så vanskligt bara att skriva som tidningarna skriver nu, att ”Kristian Gidlund förlorade kampen mot cancern”, tycker jag. Det är det där om att kämpa och övervinna och vara en kämpe och kriga och aldrig ge upp… Cancer är cancer, det är en jävla vidrig sjukdom. Det är inget man kan kämpa sig ur, tänka sig frisk från eller löpträna/ detoxa/ dieta/ affirmera/ yoga bort. Det är så jävla provocerande.

Fy fan vad jag är tacksam över mitt liv.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

