Jag är 37 nu

Och jag är så glad över det så ingen kan förstå riktigt, som är över nio år eller så? Jag vaknade 06:23 och började sjunga Ja må jag leva (eller strängt taget tror jag att jag sjöng JAG må jag leva) och Betty väste ”tyst” men sedan kom hon på och jag blev kramad och försedd med teckningar, och nere i köket hade Johannes ställt upp en rosa prinsesstårta med dessa ljus i, eftersom han åkte till Vilnius urtidigt.

Sedan lämnade jag barnen (”ni får faktiskt klä på er själva jag fyller år”) och jobbade en stund på Louie. Varje dag där nu känns som ett farväl. Och jag träffade min tatuerare som föreslog en orm på mitt lår, och sedan åkte jag och intervjuade Samantha Shannon på Oaxen. En obehaglig grej jag insett med min engelska är att när jag inte hittar rätt ord blir jag tyst. Alltså bara tyst och glor rakt ut. Som en hypnotiserad person. Men men. Mitt enda mål med London är att jag ska lyckas få en engelsman att skratta åt ett av mina skämt inom ett halvår. Det, och att skriva ett par böcker åtminstone.

Nu sover alla och jag packar inför bokmässan. Några kristaller, några beskydd mot onda ögat som jag ska ge till olika personer, Evamaris present inför vår årliga födelsedagsmiddag. En sjal, tandborste och trosor. Det är väl det. Jag har fått god middag lagad åt mig, druckit champagne, ätit tårta, fått hyllningar på Facebook, målat naglar på mig själv och folk. Börjat läsa boken om Leila K som kommer snart och nu ska jag fortsätta med det. God afton och GRATTIS REBECKA.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

