That’s my fun-day

Jag ska raskt rekapitulera bokmässan nu: jag och Evamari åt vår årliga middag på Bon i år, jag fick denna drömmåltid: kantareller, mozzarella, tryffelsalami, tonfisktartar med avokadomos och chilimajo. Sedan offrade jag ett ex av Flickan på tavlan på Linda Spåmans fantastiska magiska altare och såg vuxna bete sig som tjejgänget i Ebba & Didrik. När jag gick hem till hotellet gick jag mot rött flera gånger! Överlevde.

Jag hade mina gig på torsdagen, tre stycken som gick bra tycker jag. Jag fick signera böcker och det var i alla fall några som lyssnade när jag pratade. Det blev ändå lite stressigt, jag är ju van vid att kunna knalla omkring mellan seminarier och Qoola quinnors monter lite hur jag vill. Hur många missade samtal har Jan Guillou en genomsnittlig bokmässa? Sedan var alla traditionsenligt jättefulla på Park plötsligt och det var mycket gött snack, surt vitt vin, E-mönstrade heltäckningsmattor, sms som var såhär: ”ÄR DÄR NU VAR ÄR DU”, missade samtal, succéförläggaren Pia Printz spontanpresenterade mig för Gunilla Herlitz på toa (de känner inte varandra),  och kända personer som skrek ”VET DU INTE VEM JAG ÄR” osv (det visste de men grejen var ju att hen inte var bjuden! Och hen var givetvis en han!). Gick hem när en sagt samma sak om mina platåsulor för tredje gången inom samma minut.

På fredagen gick jag på seminarier med Åsa Linderborg, Kristian Petri, Pia Lindenbaum (<3), Amanda Hellberg och lyssnade på inspelningen av En varg söker sin podd. (På vägen till mässan den dagen stod jag och stirrade på en lyftkran in action medan jag lyssnade på Fredrik & Filips fyllepod. Det var en underbar morgon.) Sedan åt jag chips till middag och kollade på denna dokumentär på hotellrummet. Jag läste också en bit av Expeditionen- min kärlekshistoria som min kompis Bea Uusma skrivit om André-expeditionen och oavsett vad ni är intresserade av här i världen kan jag verkligen rekommendera den.

På lördagen åt jag frukost i elva timmar eller så, gick en sväng på stan och köpte en sidenskjorta, tog tåget mot Stockholm och drack en energidryck jag fått i en goodie bag, kände mig konstig, upptäckte att skjortan hade fickor, insåg att energidrycken i själva verket var mouseerande vin. Är detta lagligt tänkte jag och nu är det måndag igen, nya vecka, nya omöjligheter. Fick just ett viktigt råd av min kompis Sara: bråka bara med de du älskar. Så nu har jag passivt aggressivt tagit bort en supertrist person på Facebook. God förmiddag!

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

