Ms Munro

Så här tycker jag att en bör läsa Alice Munro: lite i taget. Jag håller alltid på med minst tre, fyra böcker samtidigt och det brukar passa rätt bra. Då kan jag lägga in lite Munro någonstans under dagen (helst kvällen), eller till och med vänta någon dag eller två om jag vill.

Max en novell i taget, aldrig mer, och hellre dela upp novellen på några olika lästillfällen med lite tid emellan- inte så att du glömmer var du var men så att du hinner smälta och undermedvetet göra det där som det undermedvetna jobbar med.

Så fin rubrik i DN: ”Jag är väldigt glad att jag fick priset, att vi kvinnor fick priset.”

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ms Munro

  1. Först Tranströmer. Sedan Alice. Det finns hopp om Akademin.

Kommentera

