Elwin street här kommer lelle ja

Vi är framme nu. Jag sitter bland små högar av saker och barnen har redan annekterat det enda förvaringsutrymmet (under trappan) som koja. Radhuset är superFRESH och känns som ett hotellrum av typen som ungkarlar med lite för många pengar på banken skulle älska. Jag hör polissirener, tänker på Kärrtorp igår, hör helikoptrar och grannens tvättmaskin som centrifugerar. Just nu även ett utbrott över att det inte går att kolla på MI9 på svtplay, samt Bojan som gör ljuden till den uppdragbara Sleep Walker-figuren av Yoshitomo Nara som jag köpte i Shanghai i våras, la i en hylla och glömde. Den låg bland osthyveln etc i vårt bagage idag. Jag fraktade mina guldsmycken (från konfirmationen och studenten typ) i en gammal barnstrumpa i en tygkasse med ett uppochnervänt kors på. Nu ska vi hitta mat, men innan det ska vi spela Den försvunna diamanten. Jag kanske även ska röka en cigarett på vår bakgård eftersom det inte är farligt att röka utomlands. Jag tänker på de jag känner som flytt och utvandrat från sina födelseländer, och hur sjukt priviligierade vi är som kan flytta hit under dessa gynnsamma omständigheter. Vi ska inte ens vara au pairer och stryka någon vrickad persons kalsonger. Önska mig lycka till. Jag tror inte vi har någon gas än men vi har internet, sisalmatta i trappan, ett badkar med proppen i mitten så ingen måste sitta på den när man badar tillsammans och vi har ursäkta sentimentala tonen: varandra. Det ekar nu av prasslet från låtsassedlar i spelet. Jag drog ett tarotkort i morse och det var The emperor, ni fattar ju! Special shoutouts till: Johanna Swanberg, Sofia Hultman, Linda Spåman, Olle Garp, Anna Åhlund, Emi Gunér, Freshteh Piltan, Abbas Salehi, Evamari Wilhemson, Malin Möller som jag inte känner, Lisa Justlikesnow Carlsson, Sara Haag, Åsa Lundegård, Anna Becker Åhlund, Big Krit, Filip Esaiasson, alla mina homies på Kåxis, Marie Augustsson, mamma, David, mina svärisar, Krishna Das, Annika Panotzki, Ragnar Persson, Comme des Garcons, Jenny Brandt och Jens Grönberg, Isabelle McAllister, Fredrik Edin, Annsi Andersson, Klas Ekman, Olivia Donkor, Angella Zetterman, Lisa Mustafa, Karin Wester, Method Man, Foxy Brown och Sonja Åkesson.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

