Tannenbaum

Ligger i en kall säng i ett numera traditionellt engelskt kyligt sovrum, fönsterluckorna har jag stängt, dels för att det väl säkert isolerar en procent och dels för att insynen är magnifik även till andra våning.

Det var Lisa och hennes barn som hälsade på förut, de går på skolan vi ser taket på från barnens sovrum och där i alla fall Betty kommit in. De cyklade allihop, utan hjälmar noterade jag, kände mig våldsamt svensk. De tackade i alla fall nej till te. Barnen alltså. Sedan höll nån skolkompis till dem på att sno Simones cykel som var låst men inte fastlåst i något jättetungt. Vi ropade att han skulle låta bli. Då gjorde han det.

Lisa berättade att Alexa Chung och nån i Arctic Monkeys bor granne med oss, alltså vägg i vägg, men jag har inte sett någon där och jag skulle ju ändå inte känna igen dem om de inte hade typ namnmössor.

Det är grejer överallt nu, böcker staplade i högar längs väggarna, kläder i förvirrade fågelbon och små ”viktiga saker” utlagda på de minst logiska ställena. Så enormt många sladdar? Vart är de på väg?

Det kläs gran på nedervåningen, Bodil sjunger O Tannenbaum på ett konstigt frejdigt vis, Betty sjunger nåt med One Direction.

Inser nu att jag inte varit ute på hela dagen, gått i pyjamasbyxor. Man är ju i swinging London eller vad det heter men man skiter i det tydligen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tannenbaum

  1. hultmania skriver:

    haha, lelle cykeltjuven! tänkte på en gång när jag hälsade på syrran i manchester och hon stolt upplyste mig om att området vi var i hade flest fall av ASBOs i hela landet (anti-social behaviour orders) (så bra ord) jag stod och diskade när jag såg några youths kubba bort med nån grannes sopkärl och sa högt ”oh look, they’re helping with the rubbish” Hörde sen grannen skrika ”you little fuckers! stop stealing my trash and chucking it all over the park!!”
    ❤ saknar dig enormt!

Kommentera

