På Jesus Green-fronten intet nytt

Jag tog just hårolja i Bettys hår och hon utbrast: ”Mamma, det luktar som Lita.” (Det är deras kusin, och allt som kommer ens i närheten av familj eller vänner just nu är väldigt laddat.) Sedan sa hon det första positiva någonsin om London: ”Här får vi plats att vara i badrummet samtidigt allihop!”. Baby steps.

Har sovit halva dagen, det enda som kommer upp i huvudet på mig är en gammal Smashing Pumpkins-låt:

Vi har ätit kalkon, som goda invandrare som vill assimileras, och upptäckt att inte ett jävla skit händer i London denna dag. Alltså inga tunnelbanor, inga bussar, inte ens co-open är öppen så man kan köpa ägg. Vårt jourlivs är dock öppet till 23 i kväll om jag skulle bli sugen på Bacardi Breezer eller äckligt smågodis.

Barnen fick ytterligare en omgång julklappar i dag, eftersom vi försöker köpa oss ur traumat att ta dem till ett nytt land lagom till Bettys födelsedag OCH julafton. Just nu sitter de bredvid mig och blåser tusch i schabloner som ser ut som glassar, fjärilar, akvariefiskar, tårtor, bokstäver, NY:s skyline, drakar (”mamma, det här är en snäll drake, vet du vad den gör, den ger mat till fattiga och barnen i Syrien, inte så mycket till rika”) och lite sånt. Tuschet luktar kokos. Vill spraya näsan full.

Berättar jag för mycket om barnen? Känns som om alla mina bryderier om sånt (inkl saker om mig själv) blåstes bort på BA-flighten hit. Det är så mycket folk här och jag fantiserar ihop livsöden för dem alla så fort våra vägar korsas och det gör mig mindre bekymrad över vad vem ska få veta egentligen: vi är alla samma lika och bara att åka buss och tänka på att där, på övervåningen, sitter YTTERLIGARE trettio pers jag inte har en jävla aning om, gör mig medveten om hur extremt liten och obetydlig jag är. På ett bra sätt! Jag har alltid sagt att integritet är överskattat, skrattade överseende åt Johan Croneman häromdagen. Nu lever jag som jag lär *gör hang loose-tecknet, sparkar vidare på min skateboard, spelar trummor i ett jättejobbigt punkband vars första skiva är en dubbel-live från Budokan*

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

