Språktest

I dag läste jag för övrigt i tidningen att alla invandrare till England som behöver någon sorts bidrag ska språktestas. Det är ju intressant, eftersom det enda jag känner att jag kan säga på real east Londonska är: ”there’s a door, to the left”. Detta innebär att om jag sitter på exakt en viss stol på ett kafé på Brick Lane där vi var i augusti, så kan jag visa vägen till toaletten. Men inget annat. Förhoppningsvis kommer inte just jag behöva bidrag och göra ett språktest och bevisa att jag kommer att bidra till det här landet. Men ändå. Makes u think.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Språktest

  1. Fredrik skriver:

    Vad heter »Jan Björklund« på engelska?

Kommentera

