Good hair

Detta var en sak jag också oroade mig för innan flytten: vad Londons vatten skulle göra med mitt hår. Det är så himla olika hur det reagerar på olika vattenkvaliteter. I början i Stockholm var det sämre jämfört med Göteborg. New Yorks är katastrofalt. I Thailand brukar det funka men det är nog blandningen med havsvatten, i Israel var det mycket bra, i Dominikanska underbart men rätt mycket krävdes av balsam och olja och inpackning för att över huvud taget få igenom en kam. På Öland i utomhusduschen: inget schampoo så blir det bra. Rånartorpet: bra men vattnet luktar lite fis. Här, tvärtemot smöret kan man säga. Jag får väl ha knut i ett år nu.

20131227-191828.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Good hair

  1. Mimmi skriver:

    Åh men jag vet. Ingen som inte har självständigt och obstinat hår fattar detta. Jag kan åka utomlands precis vart som helst utan nåt alls bara jag får ta med en flaska nödbalsam att använda som hårgele vid nödiga vattensituationer.

    Ps. Om du nånsin behöver sova tre nätter vid Langano-sjön i Etiopien, ta med mössa som rymmer afro. Inget hjälper.

Kommentera

