Liveblogg från Jesus Green

Om ni undrar vad jag gör just nu, så kan jag berätta att jag sitter på en lite för låg pall vid en lite för hög köksbänk i någon sorts svart sten som Patrick Bateman skulle ha älskat för att den är så lätt att torka blod från, och lyssnar på diskmaskinen (den tar tre timmar att diska rent) och skriver på den fristående fortsättningen på Flickan på tavlan.

I vardagsrummet kollar min familj på En chihuahua i Beverly Hills, vi har pratat lite för mycket om Jack the Ripper som ju bedrev sin hemska verksamhet ungefär just här (måste gå en sådan guidad Jack the Ripper-promenad snart!) (men kanske inte med mina lättskrämda barn) och här i köket står åtta rosa liljor från blomstermarknaden i full blom vilket luktar migrän. Framför mig står lite olika inramade bilder som liksom bara hamnade här när vi packade upp (två uppnålade fjärilar, min pappa, Johannes farmor Agneta som dog på juldagen förra året, en svartvit bild av Muhammad Ali som är köpt faktiskt just i London), ett doftljus som heter White forest, laddare till diverse apparatur, ett brudpar i plast som stod på min och Johannes bröllopstårta, doftljuskartongen full med pennor, Lando Calrissian, Pukka-te, en vinkork, några ”viktiga papper” samt lite allmän post adresserad till andra människor men till vår adress (vi stämplar dem med min träskofågelstämpel och lägger tillbaka i postlådan), en eukalyptusstjälk med tre rosa rosor till i en vit porslinsvas samt en limpa vitt skivat bröd.

Jag har även just börjat läsa Kerstin Thorvall book club för att senare recensera den, men blev så provocerad av att någon skrev att hon var ”tragisk” och ”sorglig” att jag var tvungen att ta paus. Är inte det en av de äckligare sätten att försöka degradera och förgöra en människa? Att säga att hen (nästan alltid HON) är tragisk och sorglig. Skärpning.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Liveblogg från Jesus Green

  1. Hanna Lans skriver:

    Jag tror aldrig jag hört en man beskrivas som tragisk och sorglig faktiskt. Mycket tragiskt och sorgligt att det är på det viset.

    • Rebecka skriver:

      tänker att ingen bör beskrivas så, att det är ett äckligt översittarsätt att göra det, men att Kerstin Thorvall kanske är den sista i världen som borde få detta epitet.

Kommentera

