Detta var allt för nu

Skriver igen, så coolt att jag skriver bäst med ljudet av min familj (bankar på Ikeamöbler, ser en dokumentär om Justin Bieber ((att han var en sån jävel på trummor!)) och tjatar om chips) i bakgrunden. Som om jag behöver något påtagligt att blocka ut för att kunna koncentrera mig ordentligt. Skriver ju aldrig till musik eller sånt medvetet, men söker mig gärna till stimmiga fik (Louie Louie jag saknar er), biograffoajéer eller typ flygplatser när jag ska skriva riktigt bra.

Lite nojig bara, min förläggare mailade nu att jag måste undvika anglicismer och att jag måste läsa mycket skönlitteratur på svenska. Lätt, tänker jag, och sedan säger jag ”hiyaa!” som en infödd när vår motsvarighet till Mat hem kommer och bankar på dörren. Men i boken kommer ingen att säga ”hiyaa!”, det lovar jag dig, Marie.

Tyvärr är det det enda jag kan lova.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

