Tvära kast

Ni är vana vid detta nu väl, ni som läser här regelbundet? (Er andra skiter jag i, traitors!) Började läsa hashtagen #mörkertalet på Twitter i kväll, som handlar om personer som blivit utsatta för sexuellt våld utan att anmäla/ få upprättelse/ få rättvisa. Ni kan ju själva föreställa er. Fick panik. Jag är kvinna. Jag har barn. Jag är människa. Dotter. Syster. Vän. Svägerska, Kollega. Vagt bekant. Spådam. Kusin. Syssling. Brorsdotter. Sistren. Kund. Klient. Patient. Förälder. Skattebetalare. Livscoach. Granne. Exgranne. Medresenär. Kraftdjur. Take your pick. Greps av raseri. Min vän Wille skrev: ”vadan denna rage?” och jag kände bara hur otroligt jävla nära YOU UNLEASHED A FUCKING FURY en alltid är som kvinna/ feminist.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tvära kast

  1. Hoppas du fick sova gott hur som helst! ❤

  2. Hanna Lans skriver:

    Ja, en är alltid en nanosekund från ett utbrott … Helt j-la ofattbart att det fortfarande ska behövas en debatt i ämnet jämställdhet.

Kommentera

