Lice

Vi fick gäster i lägret idag, de heter Lisa och Mackan och Max och Simone och Jackson. Oj oj det var ovant att träffa människor! Prata med människor utanför familjen, i flera timmar och äta lax och köttbullar, jag är alldeles matt nu.

Vi pratade om katter, skollunchen (det verkar som att det finns efterrätt, kaka eller glass eller jelly eller frukt, två ögonpar började lysa, och de kommer inte att välja frukt det kan jag lova), Muskelrock och att många doom-band fyller 25 i år, samt löss, detta mitt favoritdjur som tydligen alla har hela tiden, året om, och som är trippelresistenta mot allt utom kam. Minns tre mycket trista timmar på toalettlocket på Åsögatan när Johannes kammade igenom mitt hår när vi hittat ägg i Bettys kalufs för några år sedan. Kanske gör en Britney.

Lisa berättade också om deras förra grannar som bodde med åtta barn och mannens föräldrar i tre rum och kök. Hon tuggade kat för att behålla sinnesfriden. Där ligger man i lä med sitt gnäll om egentid och inga förvaaaaringsutrymmen.

Det har ju inte alltid varit Alexa Chung och någon i Arctic Monkeys som bor i East end, de flesta vuxna växte upp utan centralvärme och mycket snack om ”en extra tröja”. I går såg jag folk som joggade i shorts och T-shirt. Det var sju grader. Jag har inte tänkt att jag skulle kunna balla mig med något särskilt alls här, men jag trodde nog ändå att jag var van vid kyla. Typ sådär retligt som folk från Umeå som kliver ut i minus tjugo och skryter om att så är det på midsommar där de kommer ifrån. Men inte.

Oh nu kliar det i hårbotten.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

