Mamma vet inte

Bojan vill flytta hem.

”Till vårt riktiga hem. Jag fick bara bo där i fyra år.”

”Ja, fast nu är det här vårt riktiga hem. I morgon flyttar de där andra in på Åsögatan, du vet, de som var och hälsade på med måttband och lekte med era Monster High-dockor.”

Jag bodde i samma hus från att jag inte minns tills jag var 19. Jag vet inte om just det gjorde mig tryggare eller lyckligare eller vad man nu vill att ens unge ska vara. Tror det handlar om helt andra saker egentligen. Men jag vet att det hon går igenom nu har jag aldrig varit med om.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

