Något har hänt

Har fortfarande inte börjat läsa brittiska nyheter, är en usel invandrare. Folkpartiet skulle hata mig. Men detta har nått mig från Sverige: klantigt målade hakkors på moskén, ADHD finns inte enligt DN/ scientologerna, Fredrik & Filip har släppt en ny podcast (deras, Radiolab och En varg söker sin pod är de enda jag följer ordentligt och älskar, tipsa gärna om andra), ett hemskt brott har begåtts mot en 12-åring i Borås och de personer som är mest effektiva på jobbet är ändå bara effektiva i max sex timmar per dag.

Och javisst, jag har fått ihop en del i dag ändå. Nyckelscener. Hur jag ska få ihop dem är en annan historia. Jag tar det säkra före det osäkra och köper väl några lökar på blomstermarknaden på söndag.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Något har hänt

  1. Marika Johansson skriver:

    Hej! Måste tipsa dig om This American Life och The Thrilling Adventure Hour (särskilt Beyond Belief-avsnitten), enjoy! (Min telefon ville rätta ”enjoy” till ”DN-journalist”? Vem programmerar det här egentligen?)

  2. Lisa N skriver:

    Tips. Lyssna på den kloka ungdomen: https://soundcloud.com/camila-23

Kommentera

