Mindfuck 1

I dag kom min svärfar på besök. Vi tog honom till Broadway market och åt eggs royale till lunch, servitrisen var givetvis svensk. Sedan detta sjuka: passerade en för mig ointressant klädbutik som heter Black Truffle, och precis när jag kollade in kände jag doften av svart tryffel. Jag älskar ju svart tryffel. Tänkte att detta var någon sorts pavlovsk grej, men då sa Johannes ”oj men herregud vad det luktar svart tryffel här?”. Jag gick in och frågade. De tittade på mig som om jag hade frågat om vägen till Underlandet, och då bor de ju ändå i en stad med fler invånare än hela Sverige. Så konstigt?

Sedan köpte vi fudge (salt, vanilj och Oreo cookie, ett halvt kilo sammanlagt) och ostron, träffade åtminstone fem av Johannes arbetskamrater från B Reel (som om detta var Bondens marknad på Katarina Ban), sjöng en One Direction-låt som jag och Betty gillar, pratade om attention span, Jack the Ripper, rävjakt, en långfilm som barnen spelade in igår, om hur min svärfars tax rymde på nyårsafton och hittades av snuten på motorvägen i Älta vid fyratiden på morgonen och något mer.

Inventerade även Royal Oak som jag ska visa bilder på sedan, det är verkligen urtypen av en pub. Otroligt fint. Antal Cheap Monday-tröjor sedda: tre. Antal obegripliga damkängor med liten klack och pälskant: örti. Nytt underbart ord: hibernating. Antal ytterligare mindfuck: ett. Återkommer med detta inom kort.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

