Tre veckor och två dagar

Så länge har vi bott här. Och idag när några gamla vänner från Stockholm mellanlandade på väg hem från Florida, och kom farande för hämtvietnamesisk lunch här, så kändes det som trehundra år och två månader.

Jag hittar fortfarande inte i kökslådorna. Men de kom in helt solbrända och fräscha trots långflygning och några timmar i en sovkub på Heathrow, och jag var grå i ansiktet och hade skor på mig inomhus och hade just visat en person vägen till Sainsburys. Det kändes som om ingen någonsin någonsin varit mer engelsk än jag, då.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Tre veckor och två dagar

  1. hultmania skriver:

    skrattade raukt ut! tokig i dig

  2. hultmania skriver:

    förlåt men jag fick en rolig bild av scenen i huvudet

  3. pernilla skriver:

    Så modigt gjort,att bara flytta. Vad jobbar du och din man med. Det är ju liksom en stor fråga, hur ska man försörja sig med kids…?

    • Rebecka skriver:

      Haha tack! Ja vi känner oss modiga, alltså jag älskar ju trygghet och rutiner och att veta hur allt ska vara så… Johannes jobbar på ett produktionsbolag som heter B Reel, och jobbar nu helt enkelt på deras Londonkontor. Jag är frilansjournalist och kommer att fortsätta med vissa fasta uppdrag härifrån, som krönikor i Amelia och bokrecensioner i Borås Tidning och Smålandsposten, och om det dyker upp annat. Jag ska även skriva fler böcker, håller ju på med en fristående fortsättning på min spökhistoria för barn nu och har kontrakt på en eller två böcker till, så jag har att göra ett tag i alla fall.

Kommentera

