Få något gjort, människa

Varje måndag börjar med en halvtimmes läsning tillsammans med föräldrarna i Bettys klass. Det är frivilligt men jag är den där invandrarmorsan som anstränger sig. Jag fick en chock faktiskt: ungen läser på engelska. Dessutom tror jag att det förekom produktplaceringar i boken! Mycket exotiskt.

Såg den magnifika katten nedan på vägen mot Broadway Market med Lisa, jag är lite besviken på bilden för den lyser inte alls lika magiskt som katten gjorde i verkligheten. Jag mötte dens blick och hade den sagt något gåtfullt med Kosmoskattens röst hade jag inte blivit förvånad.

Stod emot att prokrastineringsfika och satte mig på samma ställe som häromdagen och skrev ”oavbrutet” i några timmar. Det går ganska bra nu. Tror jag. Men det är verkligen fruktansvärt.

Tre gubbar som ska bygga hyllor här kom förbi, vi pratade om hur ung Muhammad Ali såg ut när han var ung, och sedan gjorde två personer mig varsin stor tjänst i Sverige ungefär parallellt, och gud vad ointressanta saker jag sett på internet i eftermiddag för att smita från skrivet. Påt igen bara.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

