Edgy tvåbarnsmamma

I morse när jag lämnat barnen gick jag omkring och lyssnade på Seinabo Sey och Vybz Kartel och älskade alla jävla slitna smutsiga hus och den grå himlen så jag antar att det är sant det där om e i vattnet. Såg dessa typer: han läskiga Casper från Kids, en kvinna i mustasch-mönstrad hijab, en kinesisk person med ett armband där en pärla hade en svastika på sig, en som cyklade med sina dreads i en svepning som var lika stor som ryggsäcken under, en muslimsk kvinna i de mest perfekta bondageskor jag sett (Acne hade dött rakt ut i samhället).

Satte mig och läste Kalmars jägarinnor på Redchurch där vi airbnb:ade i somras, varma dagar hemma hos några mikrobryggerister, när vi bestämde oss för att verkligen göra det här. Den boken för övrigt! En man i shorts kom in och frågade om jag hade en tändare. Jag frågade om jag såg ut som en smoker. Han sa ”yeah, you look kinda edgy” och erbjöd mig cigg trots att jag inte hade någon tändare. Jag avböjde och det ångrar jag nu givetvis. Måste omfamna allt! Måste sno mer av den där bronzing for men ur badrumsskåpet!

Sedan gick jag förbi Arnold Circus som är en så fin plats, gick hem och skrev och sedan firade vi Lisas guldbagge med te, mycket brittiskt. Vi hämtade i skolan ihop och hängde i parken, pratade om örhängen, Victoria park och barn som bara vill äta ost med en annan morsa. Jag funderar på att lära mig pochera ägg. Johannes eventuellt insnöad i New York. Kattslagsmål på bakgården nu. Inte hört av mig till Vernon, min räddare från igår. Hade köpt äpplen som var ”cooking apples”, vad i helv men ok tänk för invandrare i Sverige som träffar sill.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

