Death by youth, or by metal

I går kom Sassa och käkade middag med oss. Barnen fick falukorv och vi beställde vietnamesiskt från Kingsland road, jag vill äta den maten varje dag nu, gärna både lunch och middag. Jag har känt Sassa länge men inte särskilt väl, men det är något med att vara ur Stockholm som gör att man kommer ner till nitty gritty rätt snabbt. Som när man är på resa. (Undrar nu hur det gick för Susan som jag hyrde hus av i Las Terrenas i Dominikanska republiken, med hennes träiga man i Amerika och hennes själsfrände barägaren längre ner på stranden??? Måste maila henne. Och hur mår hunden och Frito???)

Nå, Sassa och jag pratade om tiden mellan 25-30, att man jäser till då och formas for life. Om Göteborg och ett ställe där man kunde få knäckebröd med e på över disk, om yogan, skatefarbröder, ravetjejerna med Buffalos och navelringar som jobbade på Solsidan, alkoholism, det monumentalt avkopplande i att höra en bebis som inte är ens egen grina, en separation, gemensamma kompisar från förr, fightlife, blomskolan hon går, hur jag borde sköta mina murgrönor och sedan försökte hon övertala mig att hänga med på boot camp på Arnold circus halv sju i morse. Jag gjorde inte det, men nu känner jag att jag kanske gör det på måndag. CAN YOU BELIEVE IT. Men det är tre dygn till måndag, mycket kan hända.

T.ex. kan jag bli överkörd. Gick en morgonpromenad ner till Spitalfield market och tänkte ”jahopp, ser man på, här har jag börjat lära mig vilket håll jag ska kolla åt innan jag går över gatan” och det kan ju inte finnas något mer i hela världen som låter mer som famous last words. Har även min Ragnar-väska idag med texten DEATH BY METAL, så det vore ju mycket ironiskt.

20140124-132449.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

