She just sits there and smiles

Måndag morgon är det ju dags att börja skriva bok igen så jag gick till en skönhetssalong i stället och blev omhändertagen av en underbar kvinna från Hong Kong som berättade om sin bror och hans fru som just fått en bebis och sköter den på ett sätt som inte alls stämmer överens med vad den underbara kvinnan anser är bra bebisvård. Typ, åker till Egypten med den och tar ut den för att byta bebiskläder till mindre storlekar dagen efter en C-section och hatar rutiner osv. Vi enades i detta, jag höll med fullt ut, jag har fortfarande inte sagt emot någon på engelska och jag tänkte att jag börjar väl inte med det just med en person som grejar med vassa metallföremål i närheten av mina ögon.

Tog en kaffe på Redchurch street, utomhus, en gammal man som höll på att frakta bort en bil sa att han älskade min outfit och en uteliggare sa ”good morning, you look nice!”. Blev så glad, människor är så vänliga.

Annat jag är glad över: att jag lever efter i morse!

Nu då? Ska jag skriva nu?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

