Vitsvit, rap, kött

Vädret är ungefär som valfri Yung Lean-låt, som Göteborg, som regn underifrån. Men sjukt nog stör det mig inte nämnvärt? Det är inte kallt, jag har bara bomberjacka idag. Jag har, förutom passat Jack och gaggat med Sassa, skrivit och ätit mandelkakor. Om ni undrar vem jag hejar på av de nominerade till Borås Tidnings debutantpris så kan jag stilla er nyfikenhet nu: Athena Farrokhzad!

Börjar bli ett smärre problem att barnen förstår så mycket engelska, omöjligt att prata hemligt språk över deras huvuden och dessutom har de börjat fråga vad olika hyfsat olämpliga ord i raptexter betyder. Mycket Wiz Khalifa och Rihanna här hemma just nu. Tänkte en ”vi bodde under en sjö och det var tre mil till skolan och sex mil hem, i snöstorm”- tanke idag: rapen var så mycket svårtillgängligare förr. ”Mamma vad betyder ‘we love dem hoes’? Mamma vad betyder ‘so what we smoke weed’?” Ska äta kött på Brawn i kväll. Johannes syssling är på löpsedlarna här i dag pga har tydligen ett lovechild med Hugh Grant. Känner mig mycket Based.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Vitsvit, rap, kött

  1. Fredrik skriver:

    Läser fortfarande bloggen, kompis. Varje dag. Har funderat på att säga upp mig från jobbet och ta studieuppehåll så att jag hinner kommentera alla dina inlägg, men sambon sa nåt om »Var fan ska du få pengar från?« och »Sluta hitta på citat från mig!« så jag lät bli. Älskar också Athena Farrokhzad. Hej då.

Kommentera

