wolfpack

Bild 2014-01-29 kl. 10.54Det sista jag sa innan jag somnade igår var ”hoppas att det regnar lika jävla mycket i morgon bitti för då slipper jag gå på boot camp” och det första jag sa när jag vaknade i morse var ”detta är fan i mig helt sjukt”. Det regnade, men inte lika skvaligt så jag märkte inget förrän jag kom utanför dörren och då var så att säga redan det kokta fläsket instoppat i träningskläder. Så jag gjorde det. Jag är mer chockad mentalt än fysiskt och då ska vi ändå komma ihåg att min kropp just ansökt om sjukpension för evigt. Särskilt axlarna.

Jag ljuger om jag säger att det är ”kul” för det är det inte men instruktören är kompis med en av tjejerna som kör och de skvallrar och använder ord som ”mental” och ”bonkers”, det är så himla fina ord.

Ni när ni tränar: ”vill må bra”, utmanar er själva, postar att ni sprungit en mil på 27 minuter, satsar på maraton i Mojave. Jag när jag tränar: ”onaj vad är det jag ser som jag aldrig sett förut där borta vid horisonten, jaså det är där min comfort zone slutar, herregud, är detta en hjärtinfarkt, bäst jag lägger mig ner och vilar.”

Men nu har jag duschat och tagit på mig min favoritvargtröja och läppstift och ska gå upp till Lisa och vakta Jack en stund. Detta fick mig att känna mig som att jag hör hit: att en kompis ringer och ber om hjälp med en unge. *slänger passet, börjar säga sodding om grejer, äter bara vitt bröd*

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

