Weekend lodown

Första gången jag träffade Kassi var för elva år sedan på Fredsgatan 12 och hon tog mig på brösten för att de var så ”fasta”, detta var under the aldrig någon bh years. Det har hänt mycket sen dess men i helgen var hon och barnens kusin Jim och hälsade på, det var mycket trevligt, de är liksom min familj, man går där i sitt nattlinne och dricker vin och äter chips och babblar om Yung Lean, Öland, hennes mamma, när barnen var små och baren/ keramikerverkstaden/ vintagebutiken/ honungsbutiken/ intimsmyckeateljén vi ska starta på Gotland.

I lördags fick jag veta om konspirationsteorierna kring Lady Dianas död, sedan i går åt vi indiskt på ett ställe med en osannolik målning av henne på väggen. Jim köpte Adidas Gazzelle, jag fick en stor drömfångare från Spitalfields och en rosa ananas. Vi pratade skit om Stockholm. Läste i DN om Noomi Rapace, jag tror jag gjorde den första intervjun med henne någonsin tror jag faktiskt, 2000, när hon hette Norén och spelade Fadren, fattade redan då att hon var something. Hängde i park, barnen gick armgång, hörde en åsna skrika, det var ett magnifikt ljud. Jag sa till en ledsen person att aldrig vara rädd, det är ett bra råd tycker jag. Fick även mycket irriterande information om en av Sveriges mest folkkära artister, började pga detta med voodoo på amatörnivå, joggade till Miss Fatty, signade upp mig för boot camp hela februari (HAHAHA) och tjafsade med min familj som vanligt. Åt också bergamott-creme brulee med rabarber men tyvärr var den för kall!

Jag skriver bok nu. Ja, jag gör det verkligen.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

