Grattis! + ett hot

När jag jobbade på Vecko-Revyn kom det ofta typ högstadiepersoner och ville ”intervjua” mig om mitt jobb. En av dem var Angella. Hon gick i åttan i Norsborg och ställde extremt bra frågor, flera som jag inte ens kunde svara på. Vi blev kompisar. Sedan blev hon min lillasyster. Genom åren har vi ätit hamburgare, druckit vin, smygrökt (jag vet, usel kvinnlig förebild), varit på Gran Canaria, hon har blivit mina barns moster, vi har gråtit och bråkat och jag älskar henne som en syster.

Sedan ett par år bor hon i Oslo. Hon är, förutom den vackraste, en av de starkaste människor jag vet. Hon har varit med om saker innan hon fyllde 25 som de flesta av oss slipper under ett helt liv- och klarat allt. Hon säger ibland att hon har mig som inspiration och frågar om råd, men det är minst lika mycket tvärtom. Denna människa.

IMG_2130

Nu har hon förlovat sig! Och Erlend, om du gör henne illa kommer jag att hemsöka din själ tills tiden är ute med oss. Tills dess älskar jag er båda två. ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Grattis! + ett hot

  1. sararazai79 skriver:

    Åå fint. Och ni liknar varandra, ansiktsdrag och så. Systrar är precious.

  2. alltfinnsredan skriver:

    Äh men nu började jag grina också. Så fint. Älskar kärleksfulla hot.

Kommentera

