Lightsaber in one hand

Vaknade till historien om när barnens gammelmormor Esther bodde i ett skyddsrum i Budapest under kriget. Hon hade ingen aning om var hennes make var och ingen mat, och bodde med sitt lilla barn i en källare i sju veckor. En dag sköt ryssarna en häst på gården utanför. Den låg där i flera dagar, och till slut gick Esther och en annan kvinna ut och skar ut en bit fryst hästkött ur det döda djuret. Sedan lagade de gulasch på den, men Esther kunde knappt äta något.

Sedan hittade jag en viktig anteckning som jag gjorde i natt.

unnamed

Bröt mot min egen stränghet vid lunch och gick på min första yogaklass på evigheter, hos en underbar kvinna som heter Trudi, ca tre meter från mitt hem. Blev så Based. Och hon erbjöd alternativa positioner för den som har långa naglar, det tycker jag var mycket sympatiskt. Sedan föll min ena tutte ut ur linnet. Sedan knackade det på dörren här hemma och en man som heter Babs ville signa upp mig för ekologisk grönsakslåda ”we grow for taste, all organic, and it’s from our own farm, never longer than five hours to your door, cheaper than the store and you should definetely sign up like aaaaall of your neighbors” och han var så trevlig och jag fick öva på engelska, men sedan har ju jag inget brittiskt bankkonto så exakt allt sket sig men han var superartig ändå.

Vaknade egentligen till en helt annan sak! Nämligen att jag flippade in på Instagram medan jag fortfarande låg i sängen och då hade konservatorkvinnan lagt upp en FILM av sina ”death worms” när de snaskade på minkskallen, det var verkligen ett fantastiskt sätt att dra igång morgonen. Och jag skojar inte för jag har haft en rent otroligt produktiv dag och nu ska den fortsätta en stund till medan barnen friterar kyckling med sin farmor.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

