Läs inte min bok

I dag har jag skrivit skiten ur mig, det blir fruktansvärt skrämmande, jag tycker inte att ni ska låta era barn läsa nästa bok, men detta har jag sett:

En råtta och sedan flög den i väg. Den var alltså en duva.

Klädseln: vita byxor, vit kaftan, liten hätta, dunjacka och foppatofflor.

Ett barn i barnvagn med en iPad.

Himlen, en typisk vårhimmel, omöjlig att fotografera men jag kände stark kärlek till den.

Världens äldsta man som stod bredvid en lite trött amstaff och hällde över en öl i en Cola Zero-flaska.

En ung man med fyra mobiltelefoner i handen, två plippade till samtidigt när jag gick förbi. Jag tänkte på KNARK.

Ett alldeles för dyrt hus med fyra sovrum, tre receptionrooms, bakgård och sådan där superskröfsig trappa som jag uppenbarligen blivit mycket förtjust i. Inifrån.

 

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Läs inte min bok

  1. Hanna Lans skriver:

    Då får jag väl läsa boken innan jag högläser för min son, så att jag vet hur läskig den är. Men läsa den ska jag!

Kommentera

