Lookin over the skyline of the city

Jag kom hem efter boot camp i morse och gjorde running man för barna, Johannes sa något om endorfiner men jag tror det berodde på att en där sa ”bonkers” nu igen. Tänk om någon någon gång skulle använda det värdeordet om mig. Lyckan. Tror det är mitt livsmål.

Har sedan skrivit. Jag skriver igenom Ibland blir skogen vred för fjärde gången nu. Jag har låtit manuset vila med kristaller och lite shit medan jag var i Barcelona, detta inspirerat av alla rastagubbar som spelat in tejper som de sedan grävt ner i trädgården, pissat alkoholstinn urin på, dansat runt, svurit över, rökt över, grinat över, sedan grävt upp några år senare och ba: ”NUEREKLART”.

Fast jag ska lämna manus senast fjärde mars när min förläggare kommer hem från Goa. Jag längtar efter henne. Men att lämna manus är som att föda ut moderkakan- jag vet inte hur man gör pga två kejsarsnitt.

Gjorde fransar på ”lunchen” och jag älskar all info jag får av franskvinnan. Hennes brors bebis är sju veckor nu men det är ingen ordning på någonting, ungen är snuvig och de ger henne näsdroppar! Vi pratade även om översvämningarna i Somerset, rumänska romer som tigger i Camden, pickpockets (och att jag hade mina pengar i trosorna i Barcelona), vad hon känner för the government, skolor, Hong Kong, hur dyrt allt är, min nya tat, klimatkrisen, Brick Lane (där lashlabbet ligger), fina namn, Sassas fransar och hur VARMT det blivit nu, 14 grader idag, rena våren.

Jag ska utveckla i någon form någon gång hur det är att ha massa åsikter och inte hitta orden. Men kan ge er ett ord redan nu: helt fruktansvärt frustrerande.

När jag skrivit mer tog jag barnen på danslektion. Jag pratade med en argentinsk dramapedagog som föreslog att vi ska göra en ”really scary ghost-workshop for children” tillsammans. Jag sa att jag är för dålig på engelska men hon verkade inte bry sig. Vilken dröm! Sedan konstaterade jag och B&B att vi inte bråkat en enda gång sedan i morse. #winning Sedan gick vi och plockade upp Johannes på B Reel och när jag satt där och kollade Facebook hörde jag Lins säga till B&B från köket: ”Men OF COURSE you can have some chocolate kaka before midda!”

Sedan hade jag egentid! Väntade på vietnamesisk mat, lyssnade på Gotham City fyra gånger, gick förbi en man som sa ”hi, you look really nice, how you’re doing?” på vägen hem och en strippklubb, dock ej samma koordinater där, och nu sitter jag bredvid barnen som har någon sorts kombinerat barnhem-fyllt-av-sorgliga-livsöden (”dens mamma och pappa är DÖDA”) och lyx-internat (”de bor här för att deras föräldrar arbetar utomlands”) med Littlest Pet Shop och ett kit gamla Kitty-i-utklädnad-figurer (panda, orm, vildsvin, bunny osv)  i porslin som jag tror jag fått av min vän Åsa för tusen år sedan.

Vilken lång mening. Dags att återgå till arbete. Jobbar ju bäst med tjafsiga barn precis bredvid.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

