Knowledge is wisdom

Igår åt jag så jädra god indisk mat på Dishoom på Boundary street med min gamla kompis Daniel. Hans mamma och min mamma jobbade ihop förr, och tittar på På Spåret tillsammans nuförtiden. När vi var små trodde alla att vi var syskon för vi var de enda vita i Borås som hade afrokrull. Daniel är två år äldre än mig och en gång sa han: ”Och vid halv åtta brukar jag och pappa kolla på Rapport.” Fortfarande bland det coolaste någon någonsin berättat för mig.

Jaja, han har fyllt 40 precis och fick Flickan på tavlan i present och jag fick en telefonkatalogstjock Bon som är hans tidning. Sedan gick vi till en pub som heter Owl & Pussycat och drack vin i jugs, satt på en stor utegård en stund och rökte och gafflade om Sverige som två Dolph Lundgrenar, och lite barndom, bögporr, Centern, kristendomen, alkohol, gemensamma bekanta, hans killes jobb som är att hitta växter som kan vara en naturlig fiende för växter som importeras och sprider sig ohämmat för att de inte har några naturliga fiender i UK (här blev jag mycket missnöjd med att jag bestämde vad jag skulle bli när jag var elva och inte visste att det där jobbet fanns ens), Angel Haze och Instagram. Sedan promenerade jag hem och jag var lite full för jag dirigerade hela Gotham City längs trottoarerna. Otroligt bra kväll.

Jag tror alla rubriker får vara citat ur låttexter på engelska från och med nu ok, det är ju ingen ordning här.

1964810_10151847783181599_1429083758_n

20140227-141228.jpg

20140227-141305.jpg

20140227-141319.jpg

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

