Den lelle ankedotfarbrorn postar en länk

Okej okej! Dagen jag började första klass körde min pappa Strumpan och mig till skolan, och sa: ”Jaha, det här är första dagen av tolv år i fångenskap.” (Han var själv lärare.) Sedan minns jag inget förrän efter skolan, när han kom och hämtade mig på fritids lite för sent, och han hade givetvis parkerat bilen lite som han ville (vid cykelställen, bakom en skylt som förbjuder infart för bilar) och vi gick tillsammans över skolgården. Då såg jag en brun kille som gick och grät argt. Han hade en E.T.-docka och en pinne i famnen. Pappa frågade hur det var fatt och killen sa något om att några i sexan försökt sno hans E.T.-docka. Idag postade den här killen, han heter Danyael nu, denna underbara länk på Facebook.

Påminner lite om när Bodil sa: ”Mamma, jag älskar dig, även när du dör.” Jag: ”Men jag tänker inte dö på länge än.” Bodil: ”Nä, det är flera dagar kvar.” (Den dagen slutade med att jag köpte ett par skor för 3500 kronor.)

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

