Fast forward manodepressive house

Jag önskar att jag inte bytte humör riktigt såhär ofta. Det vore bra till exempel om jag vaknade arg och var det i två timmar, sedan kunde jag byta till ledsen i någon timme, sedan glad från lunch och framåt, sedan kanske melankolisk till mellis och sedan euforisk lagom till middagen och kvällen? Som det är nu känner jag liksom allt nästan hela tiden och det vänder så snabbt. Det räcker med ett mail, en nära-döden-på-ett-övergångsställe-upplevelse, ett sms, en text som inte vill sig eller vill sig, en spådom, en fin bild, en snobbig blick från någon främling, en trevlig kassörska, en ny erfarenhet, att höra bengali, att höra att det släppts en ny Kent-låt och vad alla jävlar känner inför den, att tänka på Angel Haze, ett glas vin. Så växlar det. Jag kommer kanske inte ha några känslor kvar snart så som det håller på.

Kanske vore skönt.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fast forward manodepressive house

  1. Hanna Lans skriver:

    Ja, hjälp vad jobbigt det är när det svänger på en tioöring. Jag käkar faktiskt p-piller för att det gör mig så mycket mer jämn. Jämn men tråkig. Typ.

    • Rebecka skriver:

      Är det så? Jag slutade med p-piller när min mamma fick bröstcancer för många år sedan, och det var som att dra bort ett grått filter från livet. Never looked back. Så olika det slår, för alla?

  2. Hanna Lans skriver:

    Ja, pillren gör ju en lite mer avtrubbad för allt. Just nu är det ok för mig, men jag brukar ta ett friår lite då och då för att vakna upp och smell the roses and the shit. Så en vet att en lever. Också.

    • Rebecka skriver:

      Men ska det verkligen vara så? Jag är lite rädd för p-piller efter att ha skrivit om worst cases med blodproppar och allvarliga depressioner osv, och efter min egen upplevelse då. Hur tänker du?

Kommentera

