Uppförsbacke vore att underdriva

Jag skriver om mitt manus. Och det är allt jag orkar säga om det.

I morse blev jag kompis med han som brukar springa om mig tre-fyra gånger per varv på boot campen. Sedan började han hosta och avbröt, och det var bara jag och en som heter Dimitri kvar. Alla verkar väldigt oroliga att Dimitri ska börja dricka igen, de frågar honom om det varje pass nästan. I måndags sa han att han hade haft en ”busy weekend” och alla stelnade till. ”Naaah, I wasn’t drinking”, sa han, och alla började prata om hur svårt det är socialt att inte dricka alkohol i det här landet. Jag vet inte, men jag kan ha hamnat på någon sorts AA-relaterad boot camp. Aja. Upplever det som rimligt.

Vi pratade om mitt ärr på benet, det försvunna planet (Dimitris mamma hade ringt honom och skrikit att det var precis som i Lost), Joelle berättade att hon kliver upp halv fem varje morgon, och sedan sa hon att vi feedar på varandras energi under träningen och det var antagligen därför vi var så sega idag, Dimitri och jag. Kände skuld. Men hon menade att det var för att vi bara var två och för att Chris lämnat.

Sedan har det varit visst drama med grannhunden, Lazy Daisy, för hon hade kräkts och varit väldigt hängig och Marys man kunde inte köra henne till veterinären i sin taxi för han har någon sorts gips runt foten, så de stod här och väntade på en minicab som aldrig kom och dessutom hade Mary tappat en tand. Hon såg helt fantastiskt bad ass ut, men det sa jag inte. Daisy såg som vanligt lite för tjock ut, men jag oroar mig inte alltför mycket ändå. Hon är ung, Daisy, bara ett år ju. Längtar lite efter att ha ett husdjur igen med Åhlund påminner mig om vår No Pet Policy.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

