Bästa OH SNAP på länge

Blev mycket, jag vet inte, BELÅTEN, av denna text. Av Linda Skugge, om Jocke Berg och manliga ”genier”. Åh Linda Skugge ❤

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bästa OH SNAP på länge

  1. Sur skriver:

    fast nej, hon fattar ju inte? läs den här: http://bon.se/article/skugge-snubblar/

    • Rebecka skriver:

      Läste, och kände mig som Dolph Lundgren. På grund av att Skugge har skrivit en fantastisk text med många bottnar, jag tolkade den, med min bakgrund och mina erfarenheter, på ett heeelt annat sätt än Bon. Kön, position då, position nu, mediaskit, hur man bygger ett luftslott av ”integritet” och ”cred” (förlåt för ordet, finns det något annat?). Har till och med diskuterat den med folk som hatade den pga postade den även på FB, men jag tycker att den kritiska responsen läser in en massa saker hon inte ens claimar. Att i en krönika/ ett debattinlägg svara på en ”poetisk” låttext av Sveriges kanske mest respekterade och därmed överskattade textförfattare- är det omöjligt?

Kommentera

