Fiberfri fredag

Jag jobbar på, det tar mycket skrivenergi men nu började jag lyssna på opera precis och känner livet och döden i mig mycket starkt. Dessutom har Spåman ritat min nya tatuering, hon visste inte att hon gjorde det kanske när hon ritade men nu är jag otroligt upphetsad.

Var på den fina gaypuben med min gamla vän Maria i onsdags, tusen små tussiga hundar sprang omkring på heltäckningsmattan och barkillen var från Sydafrika och bad mig ”make this your local”. Och sedan vet jag inte riktigt vad jag gjorde igår utöver skriva skiten ur mig? Jo, joggade upp till Tudor street och kollade på ett hus vi inte ska köpa men vars golv var mycket vackra. Golv att klampa omkring på när man lyssnar på Wagner. Och Betty hade skrivit en saga i skolan om en flicka som hittade en nyckel till en osynlig värld där hon gick vilse, men sedan fick hon en ny vän i Mr Fox som hjälpte henne och när hennes mamma frågade var hon hållit hus hela dagen svarade flickan: ”I’ve been to a place where you can never come.” ❤ Så rörd och stolt att jag faktiskt grinade en skvätt. Fröken hade läst upp den för klassen, sedan fick Betty själv gå ner och läsa den för de som jobbar på kontoret.

Idag har jag suttit vid Hoxton Square och skrivit, köpt hudkräm och varit på song assembly. Stockholm om en vecka, nya grannar i Alexa Chung-huset, lite feber, ost och mandelkakor är min nya favoriträtt, höll på att investera i el-cigg, fick en present av Sassa på posten, kanske visar den sedan men är rädd för att missuppfattas, som nyligen när jag kallade Andres Lokko för ”nån Anders” på Instagram och någon som följer mig rättade.

 

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fiberfri fredag

  1. Hanna Lans skriver:

    Uj, jag hade dött av stolthet och rördhet och jag vet inte vad, om min sons text blev uppläst i annat land på annat språk. Tycker du gjorde rätt i att fälla några tårar.

Kommentera

