Sprider hot och oro

I morse kom B&B in och knödde ner sig runt mig i sängen och krävde att vi skulle kolla på Linda Piras + alla dessa underverks Knäpper mina fingrar (remix), och sedan Bäng bäng. Och förutom att det var mysigt så klart, så blev jag nästan rörd av hur MÄKTIGT det är att ha döttrar i världen när det är helt självklart att det finns en miljard kvinnliga rappare. Alltså, jag hade ingen utöver Queen Latifah jättelänge, sedan tog jag vad jag fick som i och för sig var fett: Lady Rage, Missy, Bahamadia, Heather B, Lady Saw, Tanya Stephens, Deetah, Lil Kim och Foxy osv. Jag sa inget till B&B om detta.

Sedan skrev jag och fick mens, och sedan gick Åhlund och jag och kollade på ett hus runt knuten från den underbara mexikanska butiken. Herregud alltså. Jag sa innan: ”vi måste fatta att det är annorlunda här, det är sunkigare och mindre och ‘oslipade diamanter’ inom fastighets här är något annat än ett gammelt hus med lite skeva fönster i Enskede”. Sedan klev vi in i denna gamla pub, heltäckningsmatta överallt, kök i källaren (”it’s damp here, yes, just so you know”) och jag är säker på att jag såg Josef Fritzl skymta i ett skåp. Dörren var en balkongdörr och badrummet såg ut som sådana badrum folk älskade samtidigt som det var poppis med vattensäng. Jag måste nog skärpa mig, men det där var inte vårt hus.

Varit mycket varmt här idag, på grund av sol/ smog/ sandstorm i Afrika tydligen. Jag har som sagt då klippt mig själv, skrivit, tvättat och lite smått börjat packa för att åka till Sverige i morgon. Jag hoppas jag får med mig själv och fortsätter andas i en lugn, hälsosam takt. Det är crucial. Lyssnade nu på introt till Lil Kims Hard core och blev förskräckt. Hur kunde jag få köpa den skivan när jag var bara vad, 20?

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Sprider hot och oro

  1. 4everfine skriver:

    Blir ju lite nyfiken – vad kostar ett fuktigt Frtizl-hus eg?

  2. Rebecka skriver:

    Ca Sthlms-priser i östra London, lite dyrare om man tar hänsyn till att de oftast är sunkigare. Men sjukt nog inte så stor skillnad? Apdyrt att hyra, dock. Och svinkrångligt att köpa, med advokater osv inblandat.

    • 4everfine skriver:

      Låter krångligt och lite…ovärt (Köpa alltså. Eller? Vill man hellre det än att slänga mer cash på att hyra?)

      Och JA, det har jag! Min hämnd för att du norpade det på twitter, hehe

Kommentera

